donderdag 10 juli 2014

MBFWA Street Flavour

Een drukke, drukke week heb ik er op zitten. Examenfeestjes, het gala en natuurlijk Fashion Week. Hierdoor heb ik afgelopen week ook amper tijd op mijn blog doorgebracht. Wel heb ik een nieuw watermerk voor mijn foto's gemaakt. Een stuk mooier dan de vorige. Over het gala volgt binnenkort ook nog een blogpost maar nu eerst Fashion Week! Zondag 6 Juli was het weer zover. Tijd om de trein naar Amsterdam te pakken. MBFWA here I come. Een dag vol met street art, fotografie en urban culture. De derde dag van 10daysdowntown staat in het teken van kleurrijke straatmode. Street Flavour in Amsterdam Roest. Gewapend met mijn camera en een vriendin ging ik op pad.



















Het evenement begon om 1 uur s'middags. Dit betekende dat ik nog even de tijd had om Amsterdam in te gaan. In de Bijenkorf heb ik me staan vergapen bij de nieuwe Burberry jassen. GE-WEL-DIG! Burberry jassen heb ik altijd al mooi gevonden. Helaas zijn ze way to expensive.. I will keep on dreaming about them. Ook besloten we om hier even wat te eten voordat we naar het event zouden racen. Hmm de aspergerol was heerlijk. Een broodje van bladerdeeg met hier asperges, ham en kaas in. En gezond glas jus d'orange erbij en klaar. De weg naar Amsterdam Roest vinden bleek nog best lastig te zijn. Zelf ben ik regelmatig in Amsterdam te vinden maar in dit gebied was ik nog nooit geweest. Vanuit de trein kon je het terrein wel zien liggen maar dat was dan ook het enige wat ik ervan gezien had. Met de tram reden we richting Roest. Op het terrein aangekomen was de ingang van het event vinden nog lastig. Uiteindelijk bleek het aan de achterkant van het gebouw te liggen. Gelukkig waren we redelijk op tijd en hadden nog genoeg tijd om alles te bekijken voordat de modeshow begon.




























Merken zoals Love Grenade, Label 1382, Bad Habits jewellery, DEZEEP, Venour en tegenDRAADS waren aanwezig. De snapbacks en petten van DEZEEP zijn prachtig. Zeker iets wat ik binnenkort ga halen. Het merk Love Grenade kon ik nog niet. Hier heb ik een zwarte snapback gekocht. Omdat ik een van de eerste tien klanten was kreeg ik ook nog een goodiebag. Rond half 3 begon de modeshow van EVAN Menswear. Eerst werden drie outfits getoond door middel van een dansvoorstelling. Hierna volgde een modeshow. De collectie werd beschreven als het modestraatbeeld van Amsterdam-Oost tot Amsterdam-West. Een mooie collectie met zeker ook een paar items die makkelijk door de vrouw gedragen kunnen worden. Deze zaterdag ga ik weer naar Fashion Week voor het evenement Next by Modefabriek.
Wie is nog meer van plan om naar Fashion Week Amsterdam te gaan of is er al geweest? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten